

Våre vanligste spørsmål & svar
NEOSTRATA produkter
Alle NEOSTRATA-produkter er utviklet for å styrke huden og gjøre den mer motstandsdyktig. Noen produkter inneholder syrer, andre gjør ikke det. Produktene med syrer som er laget for daglig bruk er formulert og testet nettopp for dette.
Mange NEOSTRATA-produkter inneholder PHA, en type fruktsyre som styrker hudbarrieren uten å gi sensitivitet – og disse kan med fordel brukes hver dag.
Ved jevnlig bruk av produkter med AHA anbefaler vi at du rådfører deg med en hudekspert for personlig tilpassede råd og best mulig resultat.
NEOSTRATAs kremer er som regel ikke oljebaserte. Produktene hjelper i stedet huden med å dra nytte av fuktbindende ingredienser som huden trenger. For en mer beskyttende formulering og en “rikere” følelse anbefales Bionic Face Cream.
Ja, det går helt fint. Vi anbefaler alltid bruk av solbeskyttelse daglig og at du er fornuftig med soling. Dette er spesielt viktig dersom du bruker produkter med aktive ingredienser som AHA og retinol. Alle NEOSTRATAs dagkremer inneholder SPF, og du kan gjerne supplere med SPF 50 i stedet for – eller over – din vanlige dagkrem.
Vi anbefaler å unngå direkte soleksponering i noen dager og opptil en uke etter en klinikkbehandling med AHA eller retinol.
Det er en myte at huden venner seg til hudpleie. Huden, som kroppen, har godt av kontinuerlig tilførsel av gunstige ingredienser. NEOSTRATA-produktene er formulert med ingredienser som huden har nytte av hver dag. Hvis du føler at effekten har avtatt, kan det skyldes at hudens behov har endret seg – og at du trenger å oppdatere rutinen din. Hudens toleranse for AHA og retinol kan bygges opp gradvis, og dermed tåler man mer aktive produkter etter hvert. Hudens behov varierer også med årstider, klima og livsfaser.
Ved bruk av aktive ingredienser anbefaler vi å bruke en komplett rutine fra samme merke for å sikre at produktene fungerer godt sammen og at huden ikke over- eller feilbehandles. Hvis du ønsker å kombinere produkter fra ulike merker, er det viktig å sikre at du ikke kombinerer for mange aktive ingredienser (som retinol, AHA eller BHA), og at produktene er kompatible.
Ja, men det er viktig å være oppmerksom på at huden ofte blir mer sensitiv under svangerskap, og at man lettere kan få pigmentflekker. Enkelte ingredienser bør unngås under graviditet – som salisylsyre og A-vitamin/retinol. Du kan derfor måtte justere hudpleierutinen din under graviditet og amming, for eksempel ved å unngå for aktive ingredienser og alltid bruke høy solbeskyttelse. Snakk med jordmor eller lege dersom du er usikker på hva du bør bruke.
Ja, NEOSTRATA-produkter inneholder ikke gluten.
Noen kremer kan smuldre eller “rulle” på visse hudtyper. Dette kan skyldes for stor mengde produkt, solfiltre eller fuktbevarende filmer i formuleringen. Det er veldig individuelt. Vårt beste tips er å bruke en liten mengde produkt og klappe det forsiktig inn i huden. Et serum under kan også hjelpe.
Dyretesting av hudpleie og hudpleieingredienser er forbudt i EU siden 2013. NEOSTRATA har aldri utført eller bestilt dyreforsøk. Alle produktene er testet på frivillige personer eller via in vitro-modeller. NeoStrata Company, Inc. bruker kun ingredienser fra leverandører som følger lovgivningen.
NEOSTRATA er utviklet for å passe alle hudtyper, også sensitiv hud. Produktene i RESTORE-serien med PHA er spesielt formulert for å styrke hudbarrieren og er ideelle for sensitiv hud. Produkter med mer aktive ingredienser som AHA og retinol er best egnet for normal og mer robust hud. Litt sensitiv hud kan gradvis introduseres for mer aktive produkter. Snakk gjerne med en hudekspert for personlig tilpassede råd.
De fleste NEOSTRATA-produkter inneholder ingen animalske ingredienser. Noen unntak finnes, for eksempel produkter som inneholder bivoks, laktobionisk syre (fra melkesukker) og NeoGlukosamin (fra skalldyr – et biprodukt fra næringsmiddelindustrien). Ingen dyr skades i produksjonen av våre produkter.
Ja, de aller fleste emballasjer kan resirkuleres og skal sorteres i henhold til lokale regler.
Mange NEOSTRATA-produkter er parfymefrie. Du finner informasjon om dette under spesifikasjoner på produktsiden, og også i ingredienslisten. Parfyme angis som “Parfum (fragrance)” eller med sitt spesifikke navn, som vanligvis finnes nederst i ingredienslisten – vanlige duftstoffer er for eksempel “limonene”, “linalool” og “citral”. Merk at enkelte produkter har en lett duft som kommer fra planteekstrakter og ikke tilsatt parfyme. Har du spørsmål om en spesifikk produkt, er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice.
NEOSTRATA behandlinger og klinikker
NEOSTRATA sine originale produkter selges kun på neostrata.no, hos hudleger, plastikkirurger, laserklinikker og utvalgte nettbutikker. Hos en autorisert NEOSTRATA-klinikk får du en hudanalyse og hjelp til å finne et skreddersydd hudpleieprogram med både produkter og profesjonelle behandlinger. Finn din nærmeste klinikk her.
Regelmessige klinikkbehandlinger gir huden din mer intensive resultater enn det man kan oppnå hjemme. Produktene du bruker hjemme fungerer som en forlengelse av behandlingen og vedlikeholder resultatene mellom klinikkbesøk. En profesjonell NEOSTRATA-behandling gir en avansert “fornyelse” av huden med enten AHA- eller retinol-peeling.
Vi anbefaler produkter fra RESTORE-serien etter estetiske behandlinger som laser eller kjemisk peeling. Disse produktene er milde, styrker hudbarrieren og passer også sensitiv hud. For råd om etterbehandling og når du kan gjenoppta din vanlige rutine, anbefaler vi at du snakker med din behandler, da dette varierer etter type behandling og hudens tilstand.
Reklamasjoner og kjøp
Les mer på vår side om kjøpsvilkår.
Reklamasjon av defekte produkter må skje så snart feilen oppdages. Kontakt vår kundeservice innen rimelig tid. Les mer om reklamasjon i våre kjøpsvilkår.
Når vi sender bestillingen din som pakke til et utleveringssted, mottar du en e-post fra Postnord med sporingsnummer. Sendes bestillingen som brev, spores den vanligvis ikke før den ankommer postkassen eller hentes på utleveringssted. Du får da normalt en SMS fra Postnord eller hentemelding i posten.
Fant du ikke svaret på spørsmålet ditt?
Hos NEOSTRATA brenner vi for hudpleie, hudhelse og for å gi deg en opplevelse i verdensklasse. Uansett om du lurer på hvilken rens som passer din hudtype, hvordan du får maks glød, eller har spørsmål om bestillingen din – vi er her for deg.
Vår kundeservice hjelper deg gjerne med både hudpleieråd og praktiske spørsmål.
Du finner kontaktinformasjon og åpningstider nedenfor. Ikke nøl med å ta kontakt!
Finn all informasjon om vår kundeservice her.
