

Personvernpolicy
1. Innledning
Personvernet ditt er viktig for oss, og vi ønsker alltid å være åpne om hvordan vi behandler dine personopplysninger slik at du skal føle deg trygg når du gir informasjon til oss. I denne personvernerklæringen finner du informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger.
2. Hvem er ansvarlig for dine personopplysninger
HBS Nordic AB, org.nr. 556760-4409, (“HBS”, “vi”), er behandlingsansvarlig for de personopplysningene du gir til oss.
Vi streber alltid etter å være så tydelige som mulig med hvordan vi håndterer dine opplysninger. Har du fortsatt spørsmål etter å ha lest denne erklæringen, er du velkommen til å kontakte oss!
Tlf: 22 42 77 77
E-post: info@neostrata.no
3. Personopplysninger vi samler inn fra deg
Vi kan samle inn ulike typer personopplysninger om deg når du registrerer deg som kunde, bestiller produkter, bruker våre tjenester, kontakter kundeservice, deltar på våre arrangementer, følger en affiliate-lenke fra en salong, eller har annen kontakt med oss.
Eksempler på personopplysninger vi kan samle inn:
- Navn
- Kontaktinformasjon som e-postadresse og telefonnummer
- Personnummer i forbindelse med kjøp
- Kjøpsinformasjon
- Korrespondanse knyttet til kundeservicehenvendelser
4. Personopplysninger vi samler inn fra andre kilder
I tillegg til opplysninger du selv gir oss, eller som vi samler inn basert på dine kjøp og bruk av våre tjenester, kan vi også samle inn personopplysninger fra andre kilder. Vi er aktive på sosiale medier som Instagram, Facebook, TikTok og LinkedIn. Der kan du kommunisere med oss via kommentarer og meldinger. Du kan også tagge våre merkevarer eller bruke relevante hashtags.
Hvis du tagger oss i et bilde eller deler informasjon med oss via våre profiler, anses det som samtykke til at dette vises i vår profil slik det er vanlig i det aktuelle mediet. Om mediet ikke tillater deg å slette innholdet selv, men vi har mulighet til det, kan vi gjøre det etter forespørsel. Meldinger sendt til oss via sosiale medier besvares der og lagres i det aktuelle mediet. Vi bruker ikke profilnavn, bilder eller annen informasjon du gir oss i noen annen kanal enn det sosiale mediet hvor det ble delt.
5. Hvorfor vi bruker dine personopplysninger og hvor lenge vi lagrer dem
Vi bruker dine personopplysninger til flere formål. Her forklarer vi hvorfor vi gjør det, gir eksempler på behandlingen og oppgir det rettslige grunnlaget vi baserer oss på:
Vi behandler dine opplysninger for å:
- Administrere og levere din bestilling
- Markedsføre våre produkter og tjenester
- Gjennomføre og administrere deltakelse i arrangementer og konkurranser
- Håndtere kundeservicehenvendelser
- Oppfylle rettslige forpliktelser
- Etablere, forsvare eller gjøre gjeldende rettslige krav
- Evaluere, utvikle og forbedre våre tjenester, produkter og systemer
- Forhindre misbruk og uregelmessig bruk av tjenestene våre, samt forebygge og etterforske kriminalitet mot selskapet
Lagring
Vi lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene de ble samlet inn for. Opplysningene kan også lagres i henhold til gjeldende lovgivning.
Med mindre du ber om noe annet, lagres dine opplysninger i vårt kunderegister i tre år etter ditt siste kjøp. Fakturaer lagres i henhold til bokføringslovgivningen..
6. Når vi deler dine opplysninger med andre selskaper
I enkelte tilfeller må vi dele dine opplysninger med tredjeparter – som leverandører av leveranser, betalingsløsninger, IT-systemer eller skylagring. Disse selskapene fungerer som databehandlere på vegne av oss og har kun tillatelse til å behandle opplysningene i henhold til våre instruksjoner.
7. Overføring til tredjeland
Vi behandler kun dine personopplysninger innen EU/EØS. Ingen data vil bli overført til eller behandlet i land utenfor EU/EØS uten at vi informerer deg og sikrer at overføringen er lovlig og sikker.
8. Dine rettigheter
Rett til innsyn
Du har rett til å få informasjon om hvilke personopplysninger vi behandler om deg. Ved forespørsel kan vi be deg bekrefte identiteten din for å sikre at vi ikke gir ut informasjon til uvedkommende.
Rett til retting
Dersom vi har feil eller utdatert informasjon om deg, har du rett til å be oss rette eller oppdatere dine personopplysninger.
Rett til sletting og begrensning
Du har rett til å be om at vi sletter eller begrenser behandlingen av dine personopplysninger, for eksempel hvis opplysningene ikke lenger er nødvendige eller behandles ulovlig.
Rett til å protestere på behandlingen
Du har rett til å protestere mot vår behandling, spesielt behandling basert på berettiget interesse. Vi vil umiddelbart avslutte all direkte markedsføring dersom du ber oss om det.
Rett til å trekke tilbake samtykke
Dersom du har gitt samtykke til at vi behandler dine opplysninger, kan du når som helst trekke dette tilbake. Vi vil da stoppe videre behandling for det aktuelle formålet, men vi kan fortsatt behandle data som ble samlet inn før samtykket ble trukket, dersom vi har rettslig grunnlag for det.
Rett til dataportabilitet
For behandling som skjer på grunnlag av avtale eller samtykke, kan du be om å få dine data overført til en annen behandlingsansvarlig (dataportabilitet).
Rett til å klage til tilsynsmyndighet
Hvis du mener at vi behandler dine personopplysninger på en måte som ikke er i tråd med regelverket, har du rett til å sende inn klage til Datatilsynet.
Hvordan utøver jeg mine rettigheter?
Dersom du ønsker å utøve noen av dine rettigheter, er du velkommen til å kontakte oss på info@neostrata.no eller ringe 22 42 77 77.